Художньо-графічні, дидактичні вправи

          

ХУДОЖНЬО-ГРАФІЧНІ ВПРАВИ ТА ВПРАВИ НА РОЗВИТОК ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ ДОШКІЛЬНЯТ 

    Сонячний зайчик спіймав краплинку нижньою лапкою-променем. Подивись і скажи, що утворилося? (Гриб)






 Сонячний зайчик спіймав краплинку верхньою лапкою-променем. Як гадаєш, що утворилося? (Груша)







Сонячний зайчик спіймав декілька краплинок усіма своїми лапками-променями. Подивись уважно на малюнок,  що утворилося?  (Квітка)

                   
Скажи, з якої літери починається слово фрукти? Подумай, як перетворити літеру Ф на яблуко?

     

Вправи, спрямовані на розвиток дрібної моторики руки, здорових і моторних координації та довільної уваги, в яких треба з'єднувати намальовані крапки:
  1. Малюнки, зображені крапками;
  2. Поступовий перехід від з'єднання крапок до самостійно домальовування дрібних деталей;
  3. З'єднання крапок у послідовності чисел, що їм відповідають;
  1. Комбіновані варіанти вправ;

  • Вправи, для вирішення яких необхідно домальовувати малюнки різного рівня складності:
1. Малювання візерунків;
  1. Домальовування невеличких малюнків;
  2. Завдання комбінованого типу, які мають, окрім основної, яскраво виражену інтелектуальну задачу;
Необхідно розглянути малюнок, використовуючи визначені правила добору різних кольорів, з урахуванням не тільки кольору, а й форми зафарбованих фігур.

Дидактична вправа «Повітряні кульки»

Мета : формувати у дітей уявлення про колір; вправляти дітей у зіставленні предметів за кольором, прикладаючи один до одного шляхом добору.
Хід гри : на листку намальовані кольорові нитки і окремо вирізані кольорові кружечки – « кульки ». далі вихователь закріплює з дітьми назви кольорів;необхідно « прив‘язати » повітряні кулі до ниток, підібравши їх за кольором.

Дидактична вправа «Впізнай і домалюй»

Мета : вправляти дітей у розвитку уваги, розвивати чуття симетрії; виявити рівень знань у виборі кольору предмета і подальшої ії заштриховки.
Хід гри : на листках намальована половина якогось предмета (квітка, хатинка, ялинка…). Потрібно домалювати другу частинку малюнка і зафарбувати його.

img005.bmp
Дидактична вправа «Так чи не так»

Мета : вчити дітей у композиції картини помічати помилку, порушення цілісного поєднання кольорів.
Хід гри : у композиції картини, виконаній у холодній гамі, вводиться яскравий колір (накладається клаптик паперу, що порушує цілісне поєднання кольорів). Діти повинні знайти помилку, визначити кольорову гаму і пояснити, чому стало некрасиво.


Дидактична вправа «Домалюй візерунок»

Мета : вправляти дітей у розвитку уваги, пам‘яті, розвивати чуття симетрії з подальшим розфарбуванням.
Хід гри : на аркуші паперу намальований початок візерунку. Дітям потрібно продовжити візерунок далі і розфарбувати.


Дидактична вправа «Знайди друзів фарби»

Мета : виявити рівень знань дітей у виборі фарби, що відповідає кольору предмета; виконати малюнок у кольорі.
Хід гри : на аркуші намальовані силуети предметів. Вихователь дає завдання знайти серед предметів « друзів » жовтої, зеленої, синьої, червоної фарб. Діти знаходять предмети, що відповідають певному кольору, розфарбовують їх. 


Дидактична вправа: «Домалюй»

Мета: розвивати вміння домальовувати другу половину малюнка.
Хід: домалюй картинку, дивлячись на відображення на воді.

img009.bmp

Дидактична вправа «Склади натюрморт»
Мета : удосконалювати композиційні навички : вміння створювати композицію на певну тему (натюрморт), виділяти головне, встановлювати зв‘язки, розташувати зображення в просторі.

Хід гри : в конверті знаходяться зображення різних овочів, фруктів, а також різних ваз, тарілок, блюд, корзинок. Дітям потрібно вибрати предмети і створити свій натюрморт.





«Будиночок»
Виведіть для початку основної контур малюнка, як би «накидайте» ескіз і попросіть дитину доповнити її необхідними деталями і закінчити малюнок. Таким чином, можете намалювати схему будиночка, а дитина домалює вікна, двері, трубу, дим, сонце, хмари. Між іншим, психологи використовують цю гру для визначення закомплексованості дітей та виявлення їх страхів. Але вам це не знадобиться, ви можете просто звернути увагу на тенденції дитини до чого-небудь. Наприклад, якщо вона зображує велику кількість вікон і розкритих дверей — їй не вистачає уваги і «відкритого» спілкування. Вона потребує більшої «особистому просторі», почуває себе в чомусь обмеженим. Часто зображається димок з труби будинку асоціюється у дитини з сімейним благополуччям і любов’ю. В такому випадку вам варто підтримувати це сприйняття дитини, зберігаючи сімейну повноцінність.

«Фоторобот»
Ця весела і цікава гра допоможе дитині розвинути почуття пропорції та окомір. Граючи, вона буде самим необхідним чином підключати фантазію та уяву, тим самим розвиваючи їх.
Зобразіть на окремому аркуші паперу овал обличчя людини. Можна домалювати контур очей, носа і рота. Все, на цьому ваші дії закінчуються. Тепер олівець переходить безпосередньо в руки дитини. Попросіть її домалювати портрет, а саме — зафарбувати або змалювати будь риси. Можна також придумати різні аксесуари — капелюх, кольє, бантик, вуса, бороду, таким чином створюючи характер зображуваного персонажа. Далі придумайте свого героя відповідне ім’я і розфарбуйте кольоровими олівцями або фарбами.



«Що буде, якщо ..?» 

Гра гарна тим, що її можна проводити в будь-якому місці: вдома, на прогулянці, в транспорті. Це гра-роздум на самі різні теми. Приймаються всі варіанти відповідей. Намагайтеся розгорнути тему до межі, задаючи дитині навідні запитання.Приклади завдань:Що буде, якщо ...... людина перестане їсти?... не виключити киплячий чайник?
... залишити холодильник відкритим?... носити тісне взуття?... не чистити зуби?... забити м'яч у вікно?... з'їсти десять порцій морозива відразу?... дражнити сусідського собаку?... ходити задом?... не спати?... посадити квіти в піску?... сісти на їжачка?... людина навчиться літати?

«Неслухняний олівець»






Дайте дитині олівець та папір, запропонуйте їй намалювати закарлючки. Нехай вона представить, що в її руки потрапив неслухняний олівець, який малює, що йому заманеться. Намалюйте близько 10 - 15 таких малюнків, потім розгляньте їх з різних сторін. Що вийшло? На що вони схожі? Які образи раптом проявилися? Щоб вправа не виглядала, як завдання, малюйте закарлючки разом (кожен на своєму листі).

«Нова поза»

Кожна клітинка тіла дитини випромінює творчу енергію. Розкажіть їй, що наші очі, обличчя (міміка), руки, рухи (жести) здатні багато розповісти про наш настрій, характер та навіть про виховання. Придумайте разом якомога більше нових гримас та положень тіла.

«Знайди застосування» 

Запитайте дитину, як можна використовувати звичайну хустинку, ящик, коробку із сірниками, аркуш паперу, палицю і т. д?
Коли дитина відгадає, запропонуйте їй намалювати предмети, які були загаданий. Найкраще, щоб вона відразу малювала на листку паперу ті відгадки, які прийшли їй в голову, а потім показувала вам, чекаючи відповіді. Таким чином, у малюка «мислителя» розвиваються не тільки фантазія і уява, а й творчі здібності.

«Образи»

Проведіть простий експеримент: намалюйте на аркуші одне коло, а всередині нього - інше, діаметром у два рази меншим. Запитайте у дитини, що вона бачить. А що бачите ви? У кожної людини знайдуться свої асоціації. Головне - не зупиняйтеся на одному варіанті відповіді. Учіть дитину шукати багато нових ідей, спираючись на одну даність. Це допоможе їй у вирішенні багатьох життєвих питань. Такий підхід розширює свідомість та виводить на пошук нестандартних рішень. Знаходьте незвичайне в простих речах, які вас оточують. Наприклад: «На що схожа хмара? Що нагадує малюнок на тканині? А ці химерні розлучення на кахлі?»

«Веселі картинки»

 Для цього вам буде потрібно кілька кольорових олівців, пензлики, фарби і альбомний аркуш паперу. Ви разом можете намалювати певну картину, наприклад будиночок, портрет дівчинки або хлопчика. Головне, щоб малюнок складався з різних дрібних і яскравих деталей.

2 комментария:

  1. Дякую за цікавий матеріал для вчителя образотворчого мистецтва й вихователя

    ОтветитьУдалить
  2. Дуже хороший матеріал, дякую

    ОтветитьУдалить