Дидактичні ігри

Дидактичні ігри для дітей старшого дошкільного віку, які сприятимуть розвитку творчості.

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА РОЗВИТОК УЯВИ
Назва гри
Мета гри
Хід гри
1. «Мурашина їдільня»
Розширити знання дітей про світ комах ,особливості рослинного світу в лісових, садових, польових зонах; розвивати уяву, творчі здібності, мислення, пам`ять; виховувати дружні відносини.
Поділити дітей на декілька груп. На великому аркуші ватману запропонувати кожній групі намалювати мурашину їдальню; розробити для маленьких комах меню сніданку, обіду та вечері з листочків, садових і польових плодів ат ягід.
2. «Сонячні тваринки»
Розвивати творчість, фантазію дітей, уяву, мислення; вправляти в умінні створювати творчі розповіді; виховувати дружні стосунки
Дітям роздають картки з назвами різних тварин. Малюки повинні уявити, що сонечко перетворило їхніх тваринок на сонячних.
Запропонувати дітям відповісти на запитання:
1.                     Чим харчується сонячна тваринка і де вона живе?І т.д.
3. «Веселі небилиці»
Розвивати творчі здібності та логічне мислення; активізувати словник та виховувати почуття гумору.
Поділити дітей на підгрупи і попросити їх від імені того чи іншого громадського транспорту розповісти веселу небувальщину.
4. «Творча помилка»
Розвивати творчі здібності та логічне мислення; активізувати словник та виховувати почуття гумору
У кожної дитини є слова, які вона раніше вимовляла не правильно. Можна запропонувати дітям пригадати свою неправильну вимову і поміркувати над значенням таких слів.
5. «Маленькі казкарі»
Продовжувати вчити дітей створювати власні казкові твори за заданим малюнком; розвивати уяву, мислення; вправляти в умінні створювати та реалізовувати в творі план сюжетного задуму
Запропонувати дітям вибрати картки із запитаннями, на які вони повинні відповісти невеличкою казкою чи оповіданнячком.
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА РОЗВИТОК УВАГИ
Назва гри
Мета гри
Хід гри
1. «Відгадай, хто я?»
Розвивати увагу на основі координації дотикового та рухового аналізатора
Із однією дитиною вітаються за руку декілька інших дітей. Дитина має добре запам`ятати, у кого які руки – холодні, теплі, сухі, вологі.
2.«Карта Казкової країни»
Розвивати обсяг уваги
Поділити дітей на дві групи і попросити кожну групу на великому аркуші намалювати карту   казкової країни з горами, морями, полями і т. ін. потім діти протягом декількох хвилин показують одне одному карти. Після цього вони повинні намалювати карту, яку їм показали. Найуважніша та група, яка найбільш точно намалює карту своїх друзів.
3. «Виконай доручення»
Розвивати обсяг і стійкість уваги
Розділити дітей на групи. Вибрати з кожної групи по одній дитині. Кожній дитині члени команд дають кілька доручень.
 По черзі діти мають виконати перед усіма ці доручення. Їх виконання не повинне забирати багато часу. Але діти повинні слухати їх дуже уважно. Перемагає той, хто швидко і правильно виконає ці доручення.
4. «Живий телефон»
Розвивати стійкість уваги
Кілька дітей стають в колону один за одним, перший обличчям до дошки. На спині останньої дитини пальцем малюється якийсь простий предмет (зірочка, квіточка,   ялинка і т. ін.). ця дитина малює наступній те, що відчула на своїй спині.
5. «Тінь»
Розвивати уважність, спостережливість, пам`ять, внутрішню розкутість
Одна дитина – «мандрівник», друга – його «тінь».
«Мандрівник» їде полем, а за ним на 2-3 кроки позаду йде друга дитина – його «тінь». Останній намагається з точністю скопіювати рухи «мандрівника»

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА РОЗВИТОК ПАМ`ЯТІ
Назва гри
Мета гри
Хід гри
1. «Слухай та виконуй»
Розвивати увагу і слухову пам`ять
Ведучий називає кілька дій, але не показує їх. Дозволяється повторити це завдання 1-2 рази. Потім діти повинні відтворити ці дії в тій послідовності, у якій вони були названі ведучим.
2. «Художник»
Розвивати спостережливість, пам`ять, комунікативні здібності
Із групи дітей обираються двоє, решта – «Глядачі». Один з вибраних дітей – «художник» (за бажанням), а другий – «замовник» (замовляє першому свій портрет). Художник уважно дивиться на свого замовника (1,5 – 2 хв.), потім відвертається і по пам`яті описує зовнішність дитини.
3. «Запам`ятай рух»
Розвивати моторно-слухову пам`ять.
Ведучий показує дітям рух, що складається з 3-4 дій. Діти повинні повторити ці дії – спочатку в тому порядку, в якому показав ведучий, а потім у зворотному.
4. «Розвідники»
Розвивати спостережливість, пам`ять, комунікативні та організаторські здібності
Обрати «розвідників» та «командира». Всі решта – «загін». Стільці розставлені хаотично. «Розвідник» проходить поміж стільців із різних боків. «Командир» спостерігає за діями «розвідника». Потім він проводить «загін» тим шляхом, який показав «розвідник». Далі вже другий «розвідник» прокладає новий шлях, і наступний «командир» повторює його, і т. ін.
5. «Запам`ятай слова»
Розвивати механічне запам`ятовування
Зачитати дитині 10 слів, не пов`язаних між собою за змістом, наприклад: собака, дерево, літак, тарілка, будинок, мама, сонце, море, помідор, стілець. Вона повинна їх запам`ятати і відразу ж після прочитання відтворити.

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА РОЗВИТОК МИСЛЕННЯ
Назва гри
Мета гри
Хід гри
1. «Хитрі запитання»
Розвивати логічне мислення, слухову увагу
Дорослий пропонує дітям відповісти на запитання:
– Василько гостював у селі тиждень і три дні. Скільки всього днів хлопчик був у селі? І т.д.
2.«Склади речення»
Розвивати мислення і фантазію
Педагог пропонує групі 2 картки з дитячого лото, на якому зображені предмети. Група сідає півколом, і кожна дитина по черзі придумує речення, яке містить назву двох задуманих предметів.
3. «Яке слово зайве?»
Розвивати вміння класифікувати
Повідомити дітям, що ви будете зачитувати ряди слів, у кожному з них є зайве слово. Його потрібно знайти, назвати і пояснити, чому воно зайве.
4.«Казка навпаки»
Розвивати мислення, фантазію
Гра складається з казаки чи казкової теми навпаки. Пригадавши з дітьми добре відому казку, запропонуйте їм змінити характери героїв: позитивний характер на негативний, і навпаки.
5.«Що було потім?»
Стимулювати розвиток логічного мислення, творчої уяви
Розповідаючи чи читаючи дітям казку, можна відштовхнутись від найцікавішого місця і запропонувати дітям поміркувати: «А щ було потім?».

Комментариев нет:

Отправить комментарий